Thursday, May 31, 2018

In due time

Ibland händer saker snabbare än jag hinner blinka. På tre veckor gick jag från att höra talas om ett vikariat jag gärna ville ha, till att bli erbjuden tjänsten. Jag börjar i augusti. Nu är det för all del tidsbegränsat till slutet av januari, men jag tar tjänstledigt och hittar lite inspiration under hösten, vilket känns jätteroligt!

I övrigt har jag haft en märklig, märklig vecka. Fick veta från en person på jobbet att en gammal klasskompis gått bort för några år sen. Jobbpersonen i fråga var inte ens född när jag och klasskompisen gick i skolan tillsammans, så det var en väldigt otippad situation. Frågan om jag kände till klasskompisen kom ur ett helt annat perspektiv dessutom, om jag kände till honom via jobbet. Det gjorde jag nu inte, vilket blev en smärre chock i sig att jag ens borde. Märkligt, var ordet.

Solen fortsätter och jag njuter av varje sekund. Älskar värmen! Picnic-lunchar så gott som dagligen, förutom idag när jag gick till frissan istället. Han jag har gått till tidigare har slutat, den nya tjejen var inte lika trevlig även om hon försökte. Kändes inte lika noggrann heller, så jag får nog leta upp en ny. Kan ändå inte åka dit i höst, när jag byter jobb.

Jaha, om man skulle dra igång diskmaskinen och sen få sig lite sömn. Det blev inte jättemycket av den varan i natt, för någon i familjen. Flera på jobbet som sa samma sak, var det fullmåne eller nåt? Nu ska jag iaf göra ett nytt försök.

No comments: