Sunday, May 20, 2018

Magiska maj

Vilken fantastisk sommar vi fick i år! Synd att semestern inte börjat än, men jag prickade in en långhelg förra veckan och idag åkte bikinin på för andra gången i år. Pool visserligen, men ändå utebad. I Sverige. I maj. Fortsätter det så här så kanske det kan bli nåt bad i nån Mälare också innan det blir vinter igen. Nån utlandsresa finns däremot inte i sikte den här sommaren.

Fint väder i kombination med hockey-vm ger inte många minuter över för annat just nu. Igår streamade jag radiosändningen på en filt i solen, det bästa av två världar! Försöker tagga för jobb imorgon, men ser mer fram emot massa annat som händer i veckan. (In due time, I will let you know). Veckan efter har jag bokat tid hos frissan också, eftersom jag blev tvungen att boka av när jag var sjuk. I februari. Har inte lyckats hitta en ledig tid som har funkat sen dess, men nu ska det äntligen bli av! Nån decimeter eller två kan jag tänka mig att det krävs, efter nio månader sedan förra besöket >_<

Matchande klänningar till skolavslutningen har jag hunnit fixa, men det här med skor är ett annat kapitel. E vill ha päronglassgröna sandaletter... Lättare att hitta en nål i en höstack, skulle jag tro! Klänningen är gul och ungen vill absolut inte ha vita skor. Hej och hå! Om någon springer på ett par ljusgröna skor i storlek 35 så kan ni skicka mig en bild och gps-koordinater på momangen!

No comments: