Wednesday, February 07, 2018

Odla din tacksamhet

"Även solen har fläckar", "Det är mänskligt att fela", "Man kan inte vara bra på allt".

Vissa dagar haglar klyschorna på lunchen. Andra dagar kommer klokskaperna istället; Odla din tacksamhet. För den kommer inte automatiskt. När livet känns jobbigt - försök hitta det positiva. Försök se det som ändå gör det värt att fortsätta. Odla din egen tacksamhet. Det tar jag med mig från den här dagen, som i övrigt inte alls blev som jag hade tänkt.

Fick spontanbesök från Nya Zeeland igår. "Kan jag komma och sova över?" undrade NJ. Såklart! Nu var det ju inte så att hon poppade in just för att hälsa på mig, utan pga mycket mer tråkiga släktangelägenheter, men ett finbesök är ändå ett finbesök, oavsett vad som föranleder. Ser fram emot en liten stund till ihop nästa helg < 3

Övriga karameller - söta och salta - suger jag på själv ett tag till. För nu så kan vi väl säga att det händer både ett och annat överallt, positivt som negativt och sånt som fortfarande är oklart. Som alltid.

No comments: