Saturday, February 17, 2018

Mello m.m.

Den här dagen hade massor av potential att bli bra - och det blev den också. Inledde med sovmorgon och långfrukost, som sig bör på en lördag. Barnen ute i pulkabacken strax före elva, vilket gav mig massor av utrymme att ta påtår framför damernas stafett (som jag ju redan skrivit om). När Charlotte Kalla duade kungen ("Vad roligt att se dig här!") så var min dag gjord. Hann med en tvätt också, men framför allt en förmiddag utan tidspress. De senaste helgerna har det varit mycket flängande och hinnande hit o dit. Vår tid att passa idag var 16-ish, så det gav tillräckligt med utrymme att hinna göra just ingenting mer än att dricka kaffe i soffan också. Välbehövlig paus som jag unnar mig alldeles för sällan.

Fish tacos är för övrigt inte den hit som det gärna vill framställas som, men eftersom vi hade sjukt mycket fisk i frysen blev det vad som bjöds idag. Kommer inte hända igen. Middag och Mello hos en gammal kollega, med alla våra härliga barn. Hennes ena somnade på mattan mitt i programmet, den andra medan vi klädde på oss för att gå mot bussen. Jag tror mina kan ha somnat nu, eller snart åtminstone.

Fotbollsträning imorgon bitti (om man nu kan kalla 10-snåret för bitti?) och sen får vi se vad som händer. Lösa planer, som eventuellt föll sönder när sällskapet blev sjuk. Antingen går vi på museum istället, eller så stannar vi bara hemma och laddar för måndag.

No comments: