Monday, November 06, 2017

Kvällens reflektioner

Jag kan liksom inte låta bli att fundera över vari nyhetsvärdet består, som ändå får FLERA kunder att höra av sig till... Aftonbladet! Kundtjänst kan jag förstå, men kvällspressen?!


Partiledardebatt pågår. Vissa försöker plocka billigare poäng än andra. Hade gärna sett Annie L och Jimmie Å debattera invandring, men missade den biten eftersom Disk-fen fortfarande har höstlov (året runt, verkar det som!) och jag var tvungen att göra det själv.

Amerikanska vapenlagar kan alltid diskuteras, Texas som senaste exempel. Sorgligt att vapenlobbyn inte är mottagliga för diskussion ens. Jag tror dock det är safe to say att galningar finns i alla led.

Tre dagar kvar på arbetsveckan, sen blir det utbildning igen nästa vecka. Denna gång på annan ort, med hotell och utemiddagar. På gott och ont, skulle jag kanske säga. Tre nätter borta den här gången, 

No comments: