Thursday, October 05, 2017

Update

Livet går non-stop. Jag varken hinner eller riktigt orkar blogga mellan allt annat. Jag gör ett försök ändå ikväll.

Hade problem med yrsel i helgen som gick. Läkaren konstaterade nyligen (i samband med hjärnskakningen) att blodtrycket var något lågt, om än i normalzon. Sånt kan ju såklart orsaka yrsel. Googlade och kom fram till att det kan motverkas med motion, som jag definitivt har slarvat med på sistone. Började ju bra med intervallträningen för två veckor sen, men så kom hjärnskakningen emellan. Igår var jag på't igen och kroppen gav inte alls den respons jag hade hoppats och förväntat mig, varken styrka, kondis eller koordination. Snubblade redan i uppvärmningen på en trädrot och fick skrubbsår. Hade god lust att ge upp och springa hem istället, men eftersom mina grejer var inlåsta i omklädningsrummet var det bara att nöta pannben istället.

Bara fem dagar kvar på utbildningen nu. Countdown has begun. Helt slutkörd i huvudet efter all information och långa dagar. Inte undra på att jag inte orkar lyfta fötterna i skogen... Hoppas på frisk luft och återhämtning i helgen, kanske lite löpning och lite svampplockning. Fick ett par lite trattkantareller av en kompis i helgen, nu längtar jag efter att få bjuda mamma o pappa på lunch i november. S har beställt morotskaka till efterrätt.

Men en dag i sänder, vi börjar med att ta oss igenom fredag.

1 comment:

mamsen said...

Då kan vi se fram mot både lunchen och efterrätten då :)