Saturday, September 09, 2017

Race report


Jag utgår ifrån att folk förväntar sig en rapport från dagens halvmara, so here goes. Med en så gott som träningsfri månad i bagaget kan man väl säga att jag vilat mig både i och ur form och det var liksom grundförutsättningen idag. Trots det fick jag en flygande start, med bra tempo fram till ca 6 km. Snitttid för första femman 5.36. Därefter tappade jag, vilket jag hade räknat med (eller snarare så hade jag inte räknat med en så pass bra start alls). Fick in första milen strax under timmen, andra strax över. Totalt gick jag runt på 2.08.20 - 24 sekunder bättre än förra året och för den delen drygt sex minuter snabbare än min första halvmara 2014. Nöjd? Givet förutsättningarna hade jag iaf inte förväntat mig bättre, mest bara glad att jag åtminstone inte sprang jättemycket sämre än tidigare. Någon mer halvmara i Stockholm har jag inte planerat, däremot kanske en utomlands om ett par år. Amsterdam var en trevlig stad att springa i, platt och snabb.



Kom hem och stoppade mig själv i badet. Det visade sig att badskum och bubbelkar inte var hundra procent kompatibla, blev väldigt mycket skum när jag drog igång maskineriet... Efter badet stoppade jag mig själv i sängen och här ligger jag nu och lyssnar på regnet och berättar för er hur det gick för mig idag. Nu är frågan vad nästa mål blir?

Imorgon blir det iaf Grönan. Jag hoppas benen bär.



1 comment:

AnnieeG said...

Bra jobbat!!