Wednesday, July 02, 2008

A dress, a dress, my kingdom for a dress! (ej att förväxla med my kingdom for an address...)

Vissa saker förstår jag mig inte på. Tv-programmet Crowned till exempel. Vad är det här?! Mamma-dotter-skönhetstävling? Med baddräkter, aftonklänningar och tränings"routines"? Hmm...

Besiktade bilen imorse. Den gick igenom så när som på en trasig glödlampa. Heja heja! :) Har tillbringat eftermiddagen på stan. Insåg igår att klänningen som jag köpte i vintras för att ha på systers bröllop i sommar var högst opassande under rådande omständigheter, så jag var tvungen att hitta nåt nytt. Egentligen har jag inte råd den här månaden, men när nästa lön kommer är det bara en vecka kvar till bröllopet och då är det lite väl stressigt att börja leta... :/ Så jag får väl prioritera bort nåt annat... SATC som jag hade tänkt gå o se alldeles för mig själv ikväll till exempel... Hur eller hur, när jag först inte hittade nånting vettigt nånstans tänkte jag att Uppsalas shoppingutbud är för litet. Bomull är inte så bröllopigt och H&M kändes lite för trist. Sen kom jag på att jag skulle köpa tyg och mönster och sy själv. Hittade inget roligt tyg på Ohlssons, men jag tänkte att jag kunde titta lite på mönster iaf och kanske hitta tyg nån annanstans. Eftersom det inte fanns nån ledig stol så satte jag mig mitt på golvet. När jag insåg att jag inte hittade nåt mönster HELLER så var inte tårarna långt bort... Jag måste ju ha nåt att ha på mig på min systers bröllop!! Tog en till sväng runt stan och till slut hittade jag en klänning på MQ. I bomull...! For what it's worth... Den är dock alldeles för lång, långklänningar är inte min grej om det inte handlar om balklänningar (eller bröllopsklänning, men nu är det ju inte jag som ska gifta mig den här gången...) så jag måste lägga upp den en meter eller så. Men men... Med rätt smycken och nån ordning på håret kan det nog bli bra ändå. Nån som vet var man kan köpa en bra spraymousse?

Rätt fantastiskt är det ju oxå att man behöver boka in tid i kalendern för att hinna träffa sin man! Men så blir det när både han och jag jobbar skift och han dessutom pluggar... :/ Nu ska jag försöka städa upp lite och sortera tvätten som jag visst lovade att göra idag...

3 comments:

Anonymous said...

vet att jag kanske inte talar av egen erfarenhet.. men Jessica ( och Axel)... ta vara på varandra.. allt är inte pengar liksom, ni behöver liksom inte jobba så att ni aldrig kan träffas... ni är två skatter som behöves slipas emot varandra, vilket innebär att ni måste umgås!!!!.... ni är det dyrbaraste för varandra..!!!!.. så jag tycker ni verkligen borde se över er kalender!!! love Jossan

Anonymous said...

haha, asg på klänningsletande...

AnnieeG said...

men allt går i vågor, bättre se till att det finns tid i kalendern för att träffa sin man, än att inte bry sig om det alls! :-) Ni ska väl förhoppningsvis umgås de kommande 60 åren i alla fall. ;-) Jessica, du får INTE missa SATC!!! Är det nåt du ska se för att komma i rätt stämning inför systers bröllop så är det ju den! Å, den var helt underbar. Hörs, ha en fin helg!! Kramen