Monday, October 29, 2007

Kaos och Katastrof

Jag har blivit så dålig på att uppdatera min blogg. D e inte för att d inte händer saker, utan mer för att
A) Jag har blivit lat och
B) Det händer en väldans massa jobbiga saker som jag
1) inte vill skriva om av hänsyn till andra inblandade eller
2) inte orkar skriva om.
Läget just nu är helt enkelt fysisk utmattning pga psykisk stress (utan läkares utlåtande om saken, dock). Som jag har sagt förut så tar d på krafterna att bearbeta processer och egentligen kanske jag borde söka hjälp, men vart?! Vem pratar man med som förstår en i en sån här situation!? Situationen (eller hända-kakan som d heter på teckenspråk...) blir att jag istället blir apatisk, deprimerad och less. På ytan tänker jag på "Ingenting" (The classic one), allt e "Bra" och jag mår "Fint". Under ytan e d Kaos och Katastrof.

Men d kan vi ta en annan gång. För att tala om nåt annat så va Syster här i helgen, mycket trevligt med besök :) Blev lite shopping o lite lunch på stan i lördags o söndags. Idag gick våra planer i stöpet pga en stängd butik... I övrigt har vi kollat på film, Blades of Glory va helt ok, Phantomen på Operan va ju bra som vanligt. Syster åkte vidare på sin höstlovsturné i eftermiddags och nu ikväll har Bror varit här på middag istället. Han skulle hämta Föräldrarna på Arlanda eftersom dom kom hem från Fuerteventura ikväll. Jag är inte alls avundsjuk, jag hade inte velat åka till solen o värmen om jag ens hade fått en miljon för d, jag trivs så bra här i kalla, mörka, regniga Sverige, där jag har suttit nu i över 10 månader i sträck så när som på en kryssning till Helsinki... Nej, jag hade inte alls velat åka iväg nånstans... :/

Jag har gått färdigt introt på jobbet och hunnit jobba mitt första "riktiga" pass nu. När jag sa åt ett par av killarna att tagga ner häromdan frågade dom om jag hade gått en Carina-kurs... Carina e en av dom andra tjejerna som jobbar där, en tuff tjej, hård men rättvis. Hah, ja, på sätt o vis hade jag ju d, eftersom d va henne jag gick bredvid... På onsdag jobbar jag ett härligt 15-24-pass igen och den 26e när lönen kommer ska jag köpa ny mobil... D tycker jag att jag har förtjänat... :) SMS-minnet e ju så gott som fullt på den jag har nu, efter 10 månader... Trots att jag har tagit bort massor o sparat på datorn istället... Jaja, d e en månad kvar tills nästa lön, d blir nog bra d där me...

A pluggar för fullt, hemtenta denna veckan. D e lite klurigt så här på kvällskvisten, för jag kan inte sova om jag e ensam i sängen och A pluggar som bäst på kvällarna... Hur lösa den ekvationen?! Jag e ju trött... Har jag visserligen vart sen jag vakna imorse, tog mig över två timmar att komma igång efter att jag hade gått upp. Men klockan e trots allt 11 pm, ska se om d e möjligt att få sova snart... Over and out!

No comments: