Saturday, October 13, 2007

dag 1 & 2 på nya jobbet

Yesterday morning var brutal! Klockan ringde obarmhärtigt redan före 6, bara att kliva upp och åtminstone försöka se glad ut. Gick iväg till bussen vid halv 7. Minusgrader, mörkt, frost på gräset. Och allt detta för att hinna till jobbet till 8... Trots att d bara e två mil dit... :/ Vi M Å S T E skaffa en bil, snarast! D skulle bespara mig två timmars resväg varje arbetsdag... Plus att sista bussen går halv tolv tillbaka till stan, vilket ju e lite förargligt när man slutar vid midnatt...

Hur eller hur, jobbet känns jätteroligt so far! Trots att en av killarna talade om idag att han inte ville att jag skulle få mer jobb och att han hatade mig. Redan liksom... Men d betyder ju iaf att jag har gjort intryck på han på nåt sätt :) Och Henrik talade ju om att han hatade mig i ett år och ändå har jag aldrig fått en så go kram av en sexåring som jag fick när jag lämnade honom... Så jag överlever :) I övrigt har dan vart lite stökig, lite osäkerhet i gruppen, men grymt mycket intressanta personligheter både bland killarna och personalen! Me like this, även med sk obekväma arbetstider :) Tredje dan imorrn, sen får vi se när d blir nästa gång... Om killen som hatar mig får som han önskar så blir d iaf inget mer på den avdelningen, men d e ju å andra sidan inte han som bestämmer d... :)

Sovdags, för länge sen. Kommer mer uppdateringar efter imorgon nån gång...

No comments: