Sunday, July 08, 2007

Flytt, relationer & Härnösand

Shit, om två veckor flyttar vi... Vilken fantastisk BEFRIELSE!! Mitt lilla kryp-in e på tok för litet för att ha två personers saker o liv samlade. Även om vi sover på skilda håll, så spenderar vi ju trots allt i princip all vakentid tillsammans, o d e inte lätt varje dag... Idag va vi hos M o lagade mat (M va på bröllop i Tranås, så vi passade på att låna hennes kök). Vilken skillnad! Man behövde liks inte känna att "jag har ingen lust att laga mat, för jag får inte ens plats i köket", vilket gjorde d hela såååå mycket mer värt! Vi både lagade mat och diskade tillsammans, nåt som inte har hänt sen SA-tiden, eftersom vi inte har fått plats tsammans i köket...

Nu sitter jag här me morötter o salsa, lyssnar på Superman, originalfilmen, som A kollar på på TV, bloggar lite grann (stating the obvious again...) och njuter av livet. Vi ägnade kvällen åt att försöka knåpa ihop en presentation av gästerna till bröllopet, vilket inte e helt enkelt när man inser att man inte känner sina kusiner o ännu mindre deras respektivar! Får helt enkelt ringa deras mor imorrn o fråga henne om råd... Sen måste vi sätta oss nån dag o knåpa lite till på bordsplaceringen oxå. Den va klar ända tills d kom några eftersläntrare och anmälde sig typ tre veckor för sent. Nog för att d e kul att så många som möjligt kommer (även om jag blev grymt besviken över att en kompis o hennes PV åker till Spanien o inte kan komma...) men d blir ju liks extra jobb då...

Har pratat me min lillebror inte mindre än tre gånger igår och två idag. Han har ett tråkigt liv helt enkelt... :) Synd att han inte hade råd att hälsa på som han hade tänkt :( Men men, han kommer ju den 19e o stannar en natt iaf, för att hjälpa oss att flytta den 20e. Uppsala, here we come!

Lillebror: I'm sorry. Hoppas d blir till d bästa på nåt sätt ändå!

Imorrn åker vi t H-sand, ska träffa prällen o diskutera allt som behöver diskuteras... Tänk att han gick o skaffa vigselrätt för vår skull! :) I'm flattered! Blir kvar där nere några dagar, ska försöka få klart uppsatsen under tiden tänkte jag, och bli av med min skräck för A's kompisar. Dom verkar så läskiga hela bunten! :/ Men d vore ju trevligt att ha träffat åtminstone nån eller några innan bröllopet... A har ju faks träffat några av mina vänner, så d e inte mer än rätt... :) Fast sen e jag ju helt livrädd för att träffa EA igen... Jag har fått för mig att han inte tycker om mig, att jag e för envis för hans smak... A sa att d e ju faks hans problem isf, o att han inte trodde d. Men jag kan inte låta bli att få den känslan... Får väl hoppas att den försvinner i veckan...

När jag kommer hem från H-sand, med en färdig uppsats (eller en färdig hemtenta till min ena sommarkurs, beroende på vilken jag bestämmer mig för att satsa på) så ska jag flyttpacka. Oj! Speaking of packa så har jag ju inte packat t H-sand än, time to go peeps! Bussen går om 11 timmar, och jag ska visst hinna sova, duscha, äta fruks o allt sånt där innan dess oxå... Over and out!

No comments: