Saturday, July 14, 2007

en egen tortyrkammare

Jag har köpt ett tortyrredskap, and I löööve it! Köpte en epilator för nån månad sen, har använt den fyra ggr so far tror jag, och javisst, den gör OOONT, skitont, verkligen. Men att slippa krångla me hyveln flera gånger i veckan, att slippa risken att skära sig och se duschvattnet färgas rött, och att slippa jaga rakhyvlar under badkaret när dom har ramlat ner...

M har slängt ut mig ur vår pakt, tre veckor innan bröllopet. Hon va orolig att klänningen skulle bli för stor om jag skulle gå ner mer i vikt, o d e ju iofs sant. Den behöver inte bli större än va den redan är. Alla mina jeans har gått d ödet till mötes på sistone, och ja, d vore ju dumt om klädseln till en sån dag som Dagen B inte satt bra, för att man envisas me att gå ner i vikt... :/ Hello Godishyllan, dear old friend. Did you miss me? :) (Fast d e klart, d e ju inte bra att äta för mycket heller, oavsett vikten, för hyn blir ju inte så där jättefräsch heller... Kanske bättre på att satsa på maten igen helt enkelt...)

Hämtade ringen igår. Den e så fin, passar så bra ihop me min förlovningsring trots att dom inte e samma nyans. Om tre veckor har jag en man... :D

Ibland kan man inte låta bli att fundera över va d blev av folk. G, om du läser d här (vet att du har vart här o läst förut iaf), om du gör d, så funderar jag på hur d e me dig lite nu o då. Jag finns kvar på mailen när du behöver d.

A e i Sundsvall över helgen, o här sitter jag alldeles ensam. Skönt att få sova i sin egen säng igen, o slippa madrassen på golvet hos M. Men d e tomt... O inte blir d mindre tomt för att jag håller på att packa. Hmm, okej, jag har inte fått undan så mycket att det börjar se tomt ut än, men en o annan låda o väska har d blivit iaf... Besiktningen e på onsdag kl 10, så tills dess bör d ju va någorlunda städat iaf... Även om d alltid finns utrymme att dammsuga o torka golvet efter att allt e utburet... Imorrn ska jag köpa en fönsterskrapa (glömde d när jag va på affärn idag) o sen ska jag putsa fönster. Ibland e d skönt att ha en liten lägenhet... Men badkarsfronten va lika krånglig som i en stor... *Hata* Efter att ha städat under badkaret tog jag mig ett "Blissful moment" med mina "indulgent bubbles" från Vickans Hemligheter, och insåg att d e värt att ha ett badkar även om d e jobbigt att städa under. Tyvärr kommer d inte bli nåt av den varan i höst, men vi överlever kanske d oxå...

Tänkte jag skulle komma upp igen om 8 timmar, så d kanske e på tiden att avrunda. Sov gott!

No comments: