Wednesday, August 16, 2006

Queen of the Fence

Började bra i år. Glömde typ ALLT hemma... Vissa saker, som d där femte paret skor (dessutom me klackar...), kan man ju klara sig utan. Och dom där lånade skivorna som skulle återgäldas till rättmätig ägare kan man ju posta... Däremot festivalbiljetten... Den hade ju vart typiskt bra att ha me sig... Men no... D hela slutade me att Mamma fick åka hem från jobbet, hämta biljetten, åka tillbaka till jobbet (dock efter arbetstid) och faxa eländet... Jaja, fram kom den, jag behövde inte åka tbaka t Sthlm, och jag fick se alla konserter jag ville...

På torsdan förflöt dan rätt smärtfritt, Sarah Kelly hade en höjdarspelning på kvällen. Så mycket hjärta, känsla, själ i musiken... Rysningar längs ryggraden. Köpte nya albumet, fem dar innan d släpptes i USA (kommer till Sverige i September eller nåt... Men då e ju inte jag kvar...). Lyckades låsa in bilnyckeln i bilen oxå. Hade M's nyckel i handen, så jag tänkte inte på att d inte va min när jag slog igen dörren. Typiskt dumt. Tur dock att man har kompisar me tvivelaktigt förflutet :) LSD hjälpte mig att göra inbrott (vilket ju inte va så svårt eftersom nån annan redan hade försökt...) Fick tag i den där sketna nyckeln till slut och kände evig tacksamhet till LSD för den saken...

Resten av helgen gick bra. Fyra bugg och en Cuba Cola får ta platsen efter Skapligt (som ju inte existerar längre). HBC va där, men d blev inte så mycket party tillsammans i år :( På Blindside satt jag fast i kravallstaketet, så då blev d inte mycket party alls, kunde inte röra mig. Men jag svimmade åtminstone inte, till skillnad från dom där 15 personerna som lyftes bort av vakterna... Har aldrig vart sånt tryck i Ladan...

Militärtältet Christian va oxå en hit... Liksom sällskapet i... Tack för en skön helg vänner :) Nu ska jag sova igen mig lite...

No comments: