Tuesday, February 07, 2006

Status

Laste pa JG's blogg, om tacksamheten till foraldrarna som staller upp i vatt o torrt, me skjuts, pengar, karlek o allt va d va. Till att borja me maste jag ju saga att jag fullstandigt haller me i hennes resonemang.

Sen funderade jag vidare, utifran den situation jag befinner mig i just nu, och kom fram till hur ENORMT tacksam jag e att jag inte bara e en statussymbol! Nat som skaffades for att visa vilken lyckad familj man ar, tillsammans me bilarna, huset, stadtanterna, tradgardsmastaren, barnflickan och moblerna som ar hamtade ur senaste inredningsmagasinet. For att snart bytas ut mot nasta nummers sida 47-48... Nat man kan gora som man vill me, utan att fundera pa saken. Koper man bara tillrackligt me leksaker sa e dom sakert tysta o snalla... Nej, d e dom inte! Ge dom karlek istallet! Jag har sagt d forut, men jag maste fa upprepa mig: Hemmafru for barnens skull? MEN VA HEMMA NAN GANG DA!!

No comments: