Thursday, March 11, 2021

Kvartalsrapport

Det händer ju inte jättemycket att rapportera om, som för de flesta. Vi har klarat oss från Corona (KNOCK ON WOOD!!) och harvar på. Farmor åker ut o in på sjukhus (mest in känns det som vissa dagar). Inte mycket som är friskt i den kroppen längre. Infektioner, hjärtproblem, halvdöv och kan inte få ihop orden när hon läser längre. Som grädde på moset väldigt ensam. Känns väldigt maktlöst att inte kunna göra någonting...

Från det ena till det andra. Nästa vecka byter jag jobb. Just nu ett projekt på cirka sex månader, där jag ska försöka samordna en annan institutions omställning till nytt uppdrag. Lite vatten över huvudet känns det som ibland, MEN jag måste ta mig an utmaningar för att utvecklas. Kan just inte fördjupa mig mycket mer i det jag gör idag. Jag hoppas (o tror) att det kommer kännas bättre när jag är inne i det o vet lite mer vad som förväntas av mig. (Hoppas också på att det leder vidare till nya kontakter och uppdrag efter). Byter på halvtid i en övergångsfas, kan bli lite klurigt att hålla isär alla tankar o intryck o fokusera fullt ut på respektive arbetsplats, men jag får göra det bästa av situationen. Roligt ska det iaf bli att inte jobba i direkt klientkontakt, utan att testa lite nya vingar!

Tunna blå linjen är för övrigt mycket sevärd, om någon missat den på SVT play.

Over and out. 

No comments: