Sunday, February 16, 2020

Tjejhelg

Jag gissar att man får vara glad att kodlåset på resväskan gick i baklås på vägen hem och inte på vägen ut. Bortsett från att jag nu är en resväska fattigare (slutade med att jag fick klippa upp blixtlåset) så har vi haft en bra helg! Ätit massor, sett Jumanji 2, lagt ansiktsmasker, slappat, slappat, slappat, spelat sällskapsspel, kollat Mello (skämskudde deluxe i år!) - och anmält mig till halvmaran i Budapest i höst. Point of no return, nu hoppas jag att kroppen håller hela sommaren. 


Vi fick inte riktigt i oss alla 16, så servitrisen frågade om vi ville ha resterna med oss. "Nej tack, vi har ingen kyl" svarade jag, utan att tänka på att hon inte visste att vi sov på hotell. Hon tittade lite underligt på mig... 



Shoppa med en preteen är en spännande upplevelse! Det ska liksom undersökas utbud både på Hollister och på leksaksaffären. En märklig kombo, som säger rätt så mycket om livet just nu. Många tankar kring skolbytet i höst också, då hon verkligen blir yngst av alla på skolan. Hur ska det gå, när man fortfarande gillar att leka, men ingen annan verkar intresserad av det längre? Möjligen är vi inte riktigt överens i vilka anpassningar man kan behöva göra för att slippa vara ensam de närmaste fyra åren... "Äh, de andra får väl anpassa sig till mig istället!" Except that they won't... Att vara begåvad är en sak, att klara det sociala en annan. 

Det sägs att man behöver äta regelbundet, så mathelgen till trots ska jag gå o svänga ihop en daal nu. På återhörande!

No comments: