Saturday, July 20, 2019

Veckans kalabalik

Fantastisk dag i skärgården, med Psykologen och hennes son! En utflykt mellan Ljusterö och Blidö, med sol, bad, pannkakor och blåbär. Tre trötta, men nöjda personer som kom hem (A är borta på eget håll hela helgen). Solen tog bra på alla vis, inklusive en mild släng av solsting tror jag. Hoppas den går över till imorgon.






Fick trollen i säng alldeles för sent och strax därpå kom E upp igen; Starscream jagade fjäril i hennes rum. Jag vet ärligt talat inte vem som var mest stressad av dem tre. E var livrädd, katten hade förvisso roligt, men blev förvirrad när lekkamraten bara försvann helt plötsligt, för att sen dyka upp på en annan plats i rummet och fjärilen var ju klart livräddast (livrädd, livräddare, livräddast, as we all know). Anyways, katten lyckades skada och jaga ut fjärilen, sen fortsatte dansen i köket, med god hjälp av Glitterbengt. Fjärilen lyckades på nåt himla vis ta sig runt, runt och därmed två katter ö v e r a l l t. Micron, stereon, källsorteringen, gardinen... Fascinerande att se dem leva så instinktivt, fast de är innedjur som får maten serverad något så när regelbundet. (Hur det gick? Katterna vann och nu är allt lugnt igen).

I övrigt vidhåller jag det jag alltid sagt: det står var och en fritt att rensa bland sina kontakter. Efter närmare 20 år hade det dock varit trevligt att få någon sorts förklaring. Är det något jag gjort? Inte gjort? Eller ett enkelt "Du är inte välkommen längre"?

1 comment:

Anonymous said...

Vet inte om det är just Instagram du åsyftar men kanske var det fler som liksom jag reagerade på att ditt konto verkade börja spamma och skicka märkliga länkar etc? Jag är själv skitskraj för att få nåt sånt, en av anledningarna till att jag lade ned fb och messenger. //JJ