Wednesday, June 12, 2019

Livet

Den här tiden på året är ju som bekant alltid lika fullproppad av festligheter i kalendern och jag frågar mig försiktigt när det är tänkt att man ska hinna jobba. Skolavslutning med barnen och friluftsdag på jobbet idag, inte en bokstav skriven i någon av de aktuella utredningarna. På fredag ska det firas student på annan ort, så då blir det inte heller något jobbat. Förutom de senaste två fyradagarshelgerna alltså. Det blir mycket plus på flexkontot just nu!

I övrigt är det ju det här med livet. Framtiden. Drömmar. Mål. Utmaningar. Ovisshet. Ibland vore det skönt att bara kunna känna sig nöjd med de omständigheter man har. Ser fram emot semestern. Inga planer än, på gott och ont. E vill äta råbiff (och åka till Grekland, men råbiffen är lättare att lova). Skönt med småtroll som vågar testa nytt! Förra veckan var det blodpudding - vilket jag ju aldrig skulle komma på att köpa annars - så det är både högt och lågt på testnivån. Jag är helt ointresserad av råbiff, så jag fortsätter drömma om resor istället...

No comments: