Wednesday, October 17, 2018

Skolproblem

För andra gången 2018 så kom E hem och berättade att hon blivit kallad hora i skolan idag. Klumpen i magen, känslan av att inte kunna skydda sina barn... När hon blir kallad hora och dessutom kopplar det till sex mot betalning så blir ju det bekymmersamt för henne på många sätt. Jag vet att min dotter inte alltid är så oskyldig som hon kanske vill säga till mig, men att 9- och 10-åringar kallar varandra för hora är så långt ifrån acceptabelt i min värld att jag inte kan låta det passera. Således mail till skolan, igen. Då jag tog upp det med lärare och rektorer i våras så fick jag väldigt fin respons från alla och även från skolpsykologen. Kan inte säga något om "dagens ungdom", för det var likadant på min tid. Jag blir bara lika förtvivlad som E över att det fortsätter hända. Jag önskar nånstans att vi, samhället i stort, hade kommit längre än så här 2018...

No comments: