Friday, April 27, 2018

Karlstad

Utan sällskap i en ny stad, då finns det inte mycket annat att göra än shoppa och käka plocksallad på hotellrummet. Hade kunnat springa lite eller gå ner till gymmet, men glömde för en gångs skull att packa träningskläderna. Fick bara med ett par strumpor :O


Unnade mig själv lite mer nya kläder o annat än planerat, vilket jag kompenserade med att köpa presenter till barnen också, bl.a. matchande klänningar i varsin färg till mig & E. Jag antar att lönen ska spenderas på nåt vis den här månaden också.

Veckan i övrigt har varit en berg- och dalbana, med både toppar och dalar. Botten nåddes när E kom hem och funderade över ordet hora, efter att en kille i klassen kallat henne det nyligen. Vi hade ett bra samtal, men inombords kokade jag och efter att hon gått o lagt sig blev det ett långt mail till klassföreståndaren och rektorn. Fick respons redan morgonen efter och skolan tog tag i det på ett föredömligt sätt, men det är ändå skrämmande att så små kottar kallar varandra för så otroligt kränkande saker!! (Och så skönt att E har förtroendet att ta upp såna samtalsämnen, även om hon har kommit in i åldern när allt med sex börjar bli pinsamt).

Som sagt, ensam på ett hotellrum i en stad där jag inte känner någon. Ägnar resten av kvällen åt Let's dance och en flaska nagellack istället. 

No comments: