Sunday, March 25, 2018

På annan ort

Utbildning far away from home tidigt imorgon ger tågresa och egentid idag. Sitter på en restaurang o väntar på maten, med Katarina Wennstam som sällskap. Så sorgligt - och skrämmande - att en bok som denna behövs 2018.

I övrigt mår jag bra, frånvaron till trots. Trött mest hela tiden av någon anledning, därav bristen på aktivitet här. Träningen går skit, knappt rört mig alls på två månader. Saknar motivation, tid och energi. Vill bara sova när jag är ledig. All in all en ytterst ond spiral. Nåja, tre dagar till, sen tar jag ett välförtjänt påsklov i en och en halv vecka.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...



STENEN ÄR BORTA!

Han är uppstånden.
Min Mästare lever, stenen är borta, han
ligger inte i sin grav. Halleluja!

Han lever i mitt hjärta, ständigt närvarande,
vilket ger mig fullkomlig ro, vila och glädje.

Vi kan aldrig mer bli detsamma som vi
varit en gång.

Ty har vi en gång druckit av det vin J,K, giver
det eviga livets vin, går inte törsten att släcka,
med jordens vin, det är förgäves.

1.4.2018. MITA