Monday, December 18, 2006

Var är julstämningen?

Med mindre än en vecka kvar har jag (som vanligt) fortfarande inte d minsta julstämning i kroppen! Minns så väl när jag och Anna diskuterade d där i gymnasiet, då låg d fortfarande nåt magiskt över julen och vi längtade som små barn... Nu, 7 år senare e jag mest bara less... Forutom julen 2004 har dom senaste 5 vart mer eller mindre forknippade me negativa saker; forhallanden som har tagit slut, arbetsgivare som har stallt till d, andra knöliga relationer... Så d e ju inte direkt som att man längtar efter jul... Ffa inte när Mannen i Mitt Liv inte kan va där... :(

Har inte firat i Sverige på tre år (dvs dom senaste tva), så jag kanske borde försöka börja om, se d som en nystart, men d e svart när julkänslorna vägrar infinna sig... Men ja, på torsdag åker jag t sthlm iaf. Sen får vi se va d blir av resten av helgen... Ser fram emot nyår om inte annat... Men d blir säkert mysigt i jul oxå. Så mysigt d nu kan bli me A på andra sidan jorden...

Tycker d e på tiden att du kommer hem nu! Dom senaste 9 dagarna har vart nåt av d segaste i mitt liv. Och d e 31 kvar...

Hur eller hur, nu ska jag hoppa vidare i livet, har ett grupparbete att göra om ett par timmar, så d e väl dags att äta frukost antar jag... Ta hand om er allihopa! I'll be back.

No comments: