Monday, October 09, 2006

Moshpit

Om man, som jag, mater hur bra en konsert har varit i mangden smarta i kroppen efterat, sa va Blindside i Durban en hojdare! Jag har ont i hela kroppen, efter att ha statt fastklamd mot scenen tillsammans med Ruth och hundratals mer eller mindre stora killar. "Brutalt" e nog d ord som bast beskriver upplevelsen! Faktum e att vi tillbringade atminstone halva spelningen att forsoka sta upp, vilket inte va d enklaste nar trycket bakifran pressade oss framat-nerat, mot scengolvet. Scenen gick ungefar till knahojd, och nu har jag blamarken runt hela knana, precis som efter Mammuth for drygt tre ar sen. Markena efter den konserten syns fortfarande till viss del, och jag vet inte om jag vill veta hur d kommer se ut om nan manad...

Under en av dom sista latarna orkade jag dock inte sta emot trycket langre. Before I knew it lag jag i fosterstallning pa scenen, med folk over mig. Funderade skarpt pa om jag verkligen skulle overleva. Men d gjorde jag, och d kanns i hela kroppen!

Men som sagt, jag mater ju (hc-) konserter pa en skala mellan "inte ont alls" och "fullstandigt brutaliserad", och ja, idag gor varje steg jag tar ont i hela kroppen, sa d va en grymt bra konsert trots allt... :D

No comments: