Friday, June 19, 2020

Trösklar

Midsommaraftonen tillbringades på stranden. Där var vi knappast ensamma, denna varmaste midsommar på 50 år. Kände mig riktigt duktig i morse när jag packade baguetter, ett paket kakor, frukt och dricka till alla. Synd bara att jag glömde muggarna hemma... Nåja, dricka måste man ju i värmen, så det var bara att skicka runt flaskan. Barnen & A badade tills läpparna var blå, själv nöjde jag mig med att gå i till lårhöjd. Inte gjord för svenska vatten, har aldrig varit. 

Som varje år är träningen inte kompatibel med värmen. Efter rätt många dagar i solen den senaste veckan var jag således rätt knäckt innan jag väl kom ut en sväng ikväll, men ut kom jag. Planen var ett pass på sju lugna + två snabba kilometer, men det fick bli tre + två istället. Tempot lyckades jag hålla enligt plan åtminstone, så pluspoäng för den. Sprang fem i tisdags också, då gick det närmare två minuter snabbare. Långpassen går det inget vidare med, behöver lägga lite tid på att nöta distans de kommande veckorna!

Nu dusch.

No comments: