Monday, November 05, 2018

November is in the air

Jag har två möjliga vägar hem från jobbet. Idag var den jag helst tar helt avstängd p.g.a. en olycka, just den tid jag alltid åker hem. På den andra krockade någon med en älg några minuter tidigare. Tur i oturen så åkte jag en kvart tidigare idag!

Gasen i botten till säsongens hjulskifte, sen vidare till gymmet. Fullsmockat på parkeringen, så jag valde att rulla vidare till nästa gym. Lyxigt att ha den möjligheten!

Träningen har ju legat i träda senaste året, med undantag för enstaka försök att komma igång. Nu tror jag att jag är onto something och jag ser framsteg. Små, men framsteg. I jobbet är mitt motto Hållbarhet över tid, en förändring är inte bestående efter tre veckor. På träningsspråk översãtter jag det till Endurance over speed, uthållighet över hastighet. Hastigheten är det inte mycket bevänt med just nu, men det gör ju tydligen inget nãr uthålligheten kommer först. Det betyder inte att jag inte är frustrerad, men jag har bara mig sjãlv att skylla. Men också mig själv att vara nöjd med när framstegen kommer, hur små och obetydliga de ãn verkar vid första anblick! Och framsteg belönas med bastu och inpackning :)

Trevlig kväll i lördags, alldeles för sent i säng och sen en bra söndag på det. Nu kör vi på en vecka till, så kanske November tar slut nån gång...

No comments: