Friday, June 29, 2007

möhippa 2

Åkte t Sthlm över dan för att hämta klänningen med stort B (som i Brudklänning, för den som inte fattade). Messade E i natt för att fråga om hon ville hitta på nåt en sväng oxå, när jag ändå va i stan. D skulle jag inte ha gjort... Mötte henne i stan och for t Söder där klänningen fanns. Efter att ha provat klänningen en sväng tog jag på mig kläderna, betalde de sista 5600 och va på väg ut. Då sa E stopp och plockade fram nya kläder åt mig ur sin väska. Här skulle skämmas ut på stan! En rosa tunika över jeansen och det blåa linnet som jag redan hade, tjuuuusigt... :) Skapelsens krona blev rosa ögonskugga, rosa rouge och ROSA läppglans, samt en tiara på huvet.

Åkte in t stan och där fortsätta utklädandet. Första uppdraget: Köp nåt på Ur & Penn som förhöjer den rosa känslan. D blev ett par örhängen. Nästa station: En affär som jag inte minns va den hette, men där införskaffades en rosa kjol och ett rosa halsband. Bara att dra på och se glad ut. Sen bar d av t Lindex där även mitt blåa linne skulle bytas ut mot ett rosa. Efter att den första tiaran gått sönder byttes även den ut, och den vita klockan fick inte heller va me längre, den blev ett rosa pärlarmband istället. Sen blev d middag på Djingis Khan på Sveavägen och fotografering i Spånga. Efter fotot följde dessert: Nyponsoppa. Så klart. D blir ju inge avslut på kvällen me E utan nyponsoppa... :)

Tog sen bussen t mams o paps, och mamma kunde inte hålla sig för skratt när hon öppnade dörren... Jag vägrade dock gå in i vardagsrummet och visa upp mig (för lillebror + sambo och två av deras kompisar!) utan bytte t jeans och tröja istället. Sen drack jag en snabb kopp fika (som dom säger här i norrland...) innan mamma skjutsa tbx mig t Bromma Airport. Väl där hämtade jag A's solglasögon som han glömde i måndags, och sen for jag hem.

Kom hem o provade klänningen me M, och insåg att den kanske inte behöver ändras nånting trots allt, o d kändes ju oerhört trevligt eftersom d spar både tid o pengar! :)

Nu ska jag skriva mail till svåger2b o sen sova. Summa summarum av kardemumman så har d varit en rosa dag. Tack E för en härlig eftermiddag me dig! :)

No comments: