Wednesday, July 30, 2008

Städningens vara eller icke vara

Vissa saker driver mig till vansinne. Som att ha gäster som städar åt en till exempel. Det är en sak om någon erbjuder sig att diska undan lite grytor och liknande efter middagen, även om jag inte anser att gäster ska behöva göra sånt heller. Det är en helt annan sak när någon tar sig friheten att tömma diskmaskinen, skura golven och helst byta gardiner också medans man går på toaletten. Till att börja med känner jag mig trampad på tårna, som att mitt hem inte duger åt den som kommer och hälsar på. Och om det är så så behöver man inte komma hit heller! För det andra så är det hopplöst att hitta nånting när nån annan har tömt diskmaskinen. Jag vet inte HUR många saker jag har hittat på fel plats på sistone, efter ett antal sådana gäster. Jag blir tokig!! Om någon känner att det kliar i städnerven så får ni ta hand om den hemma hos er! Vi är inte dom mest pedantiska människorna och det händer väl att det ligger saker framme som inte borde ligga framme (av rent estetiska skäl, inga hemligheter! Dom har vi gömt... ;)) Men det ger inte någon som helst rätt att stoppa undan dom i första bästa skåp eller låda. SLUTA STÄDA!! Hur god tanken än är så landar den fel. Så är det bara.

Så, jag tror att jag har gjort min poäng tydlig.

2 comments:

Meta said...

Jag lovar att inte städa åt er, jag har nog med städning hos mig, jag blir ochså irriterad, när jag inte hitta mina saker.
Jag vill ha bestämda platser för mina saker, men är ingen pedant.
Men hos vissa, vill de att jag ska hjälpa dem med t.ex. städ, men då får man fråga mig, vill inte lägga mig i. Det är ju perfekt att vara gäst och inte ha något som helst krav. Det gillar jag. Marita.

Anonymous said...

Jag kan ta över dina kompisar, perfekt om någon skulle vilja komma hem och städa hos mig hö hö