Tuesday, July 15, 2008

Havandeskapspenning

Jag fick veta idag på jobbet att den tjänst min chef ville omplacera mig till inte kommer finnas inom den närmaste framtiden heller. Tjänsten finns inte nu, chefen försöker förhandla sig till den, och försökte redan innan jag blev gravid, men det finns helt enkelt inte pengar till den. Så för min del innebär detta att jag kommer jobba till och med vecka 38 (i kalendern, inte i graviditeten) och sen hoppas att försäkringskassan godkänner havandeskapspenning i fyra månader. I och med min arbetsplats (stor risk, statligt och allt vad det är som spelar in) så har jag chans att få fyra månader istället för normala två. Men helt seriöst: Vem vill gå hemma o drälla i fyra månader INNAN ungen kommer?! Men jag har väl inte så mycket att välja på antar jag... :/

Hur som helst, nu ska jag försöka äta nåt. Vet inte vad eller om jag har lust eller orkar laga, men nånting borde vi väl få i oss, Lillstrumpa och jag... Och A... Over and out!

No comments: