Sunday, July 06, 2008

Minisemester

Jag har varit på minisemester i helgen. Åkte till Åland tillsammans med Ah, för att hälsa på L. Åh vilken fantastisk helg vi har haft! :) Tyvärr har jag FORTFARANDE ingen digitalkamera, så några bilder har jag inte tagit. Men jag kan ju skriva om det i alla fall... :)

Tog bussen klockan 8 i lördags morse, från Uppsala till Grisslehamn. Där mötte jag Ah som tagit bussen från Sthlm. Färjan över tog bara två timmar, lagom för lite frukost och införskaffande av tandborste eftersom jag hade glömt min hemma (i vanlig ordning)... Sen fick vi åka buss från Eckerö till Mariehamn. Det mest spännande som hände utöver tandborsten va nog typ att det blåste så man inte kunde utnyttja soldäck alls... :( Kom fram till Mariehamn runt två lokal tid och L mötte upp oss. Vi gick hem med packningen och sen åkte vi upp på ett berg och åt lunch, jättefin utsikt och underbart sällskap :) Satt där rätt länge och pratade och pratade. Det blir ju så där när man inte har setts på ett tag... :) Annars är nog faktiskt ätit det vi har gjort mest i helgen...! För efter lunchen tog vi oss ner till stan, Lilla Holmen och en av alla dessa småbåtshamnar. Promenerade runt en stund, valde att inte bada på stranden pga blåsten, utan gick och fikade istället... :) Fortsatte promenaden och åkte hem för att byta om när det började bli dags för middag. Gick ner till en annan hamn och åt "plåtbröd", dvs pizza. Satt ute på bryggan och åt i solnedgången, såå underbart vackert! Sen gick vi in på ett riktigt flashigt ställe o tog varsin drink innan det var dags att göra kväll.

I morse vaknade vi vid 9 och efter påklädning o dyl åkte vi iväg till en liten hamn (...) och åt frukostpicnic, detta fantastiska fenomen :) Satt där också rätt länge, innan det blev lite för blåsigt. Så vi åkte in till stan istället. Men i småstäder är det inte mycket som är öppet före 12 på en söndag (knappt ens i Sthlm!) så det fick bli en fika...! L skjutsade oss de 3,5 milen till Eckerö sedan och vi hoppade på färjan hem. Blåste mycket på vägen hem oxå... :( Nån tax free-shopping blev det inte riktigt för min del, då jag var rätt pank efter veckans klänningsinförskaffande och allt detta ätande i helgen... (För så klart åt vi på båten också...) Kom hem till A strax före fem i eftermiddags och även om det verkligen har varit lite av en retreat-helg, så är det så klart skönt att vara hemma igen. Och det är ju inte alltför länge kvar till oktober, när nästa resa är planerad... Till dess har L hunnit flytta från sin lägenhet på 22 kvadrat, till ett hus på 200 istället... :)

Nu ska jag titta på film. Blir det ingen tennistävlan så kan man ju se om filmen Wimbledon är nåt att ha åtminstone... Over and out.

1 comment:

littlestaar said...

Helgen var underbar! Spelar ingen roll att jag blev förkyld- det goda med helgen uppväger hundra gånger om! :-) take care, habibi!